Een derde meer sms-betalingen

De Belg gebruikt almaar meer zijn gsm om via sms het parkeren, het openbaar vervoer of een brood te betalen.

De Belg gebruikt almaar meer zijn gsm om via sms het parkeren, het openbaar vervoer of een brood te betalen.

In 2010 verwerkte sms-dienst PingPing meer dan 2,8 miljoen parkeersessies via sms. Dat is 34 procent meer dan het jaar ervoor, zegt Jan Margot, woordvoerder van Belgacom, dat PingPing in 2009 lanceerde. Dat meldt De Zondag.

Belgacom riep PingPing in het leven als merk voor allerlei kleine betalingen: sms-parkeren, sms-tickets van De Lijn, sms-blikjes drank, sms-restaurant en dies meer. Sms-parkeren bestaat al sinds 2006, de sms-tickets van De Lijn sinds 2007 in Antwerpen en Gent en sinds februari 2010 in heel Vlaanderen.

De dienst blijkt succesvol, want nooit betaalden zoveel Belgen met sms als in 2010. “De cijfers spreken voor zich: 2.833.574 sms-parkeersessies en 810.859 verkochte sms-tickets van De Lijn”, aldus Margot.

Als het van Belgacom en PingPing afhangt, wordt sms-betalen nog populairder. “We hebben partnerships met onder meer Quick, Coca-Cola en Delhaize en verschillende steden voor de parkeerbetalingen. En ook op scholen wordt PingPing geïntroduceerd”, besluit Margot.

Bron: Belga

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content