Een op de vier webshops voldoet niet

Bijna een kwart van de webshops voldoet niet. Dat meldt consumentenorganisatie Test-Aankoop op basis van een onderzoek bij 35 webshops.

Bijna een kwart van de webshops voldoet niet. Dat meldt consumentenorganisatie Test-Aankoop op basis van een onderzoek bij 35 webshops.

Test-Aankoop kocht in december 2011 kleine elektrische en elektronische toestellen bij de 35 webshops, om ze daarna weer terug te sturen. “De websites werden beoordeeld op verschillende criteria en de resultaten waren doorgaans bemoedigend tot zeer goed, al werden er ook acht webshops afgekeurd, meestal omdat ze veel te laat of helemaal niet terugbetaalden”, zegt Test-Aankoop in een persbericht.

De webshops die door Test-Aankoop uitgesloten werden, zijn www.backoffice.be , www.brison-sa.be , www.digixo.com , www.eldi.be , www.hardware.be , www.krefel.be , www.phonehouse.be , en www.rueducommerce.fr .

Test-Aankoop benadrukt dat de verplichtingen van de verkoper beginnen van zodra hij het product aanbiedt op het internet. Hij moet de consument immers informeren over een aantal zaken, meer bepaald zijn identiteitsgegevens en geografisch adres, de belangrijkste kenmerken van het product, de prijs (inclusief btw en eventuele leveringskosten) en de geldigheidsduur van het aanbod, de betalingswijze(n) en het beleid rond terugzending en terugbetaling van het product.

Bron: Belga

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content