Emakina koopt zich met SunTzu een Nederlandse poot

12/04/07 om 00:00 - Bijgewerkt op 11/04/07 om 23:59

Bron: Datanews

Het op één na grootste Belgische webagentschap Emakina heeft zijn Nederlandse sectorgenoot SunTzu gekocht, waardoor het bedrijf zijn eerste stap buiten de Belgische grenzen zet.

Met de bekendmaking van de jaarresultaten werden nieuwe overnames al aangekondigd en dit is de eerste daarvan: Emakina heeft SunTzu overgenomen voor een niet nader gespecificeerd bedrag. De overname is voor de helft gefinancierd door eigen geld en voor de helft via de uitgifte van nieuwe aandelen. Sun Tzu is een Rotterdams agentschap met 18 werknemers. Het draaide in 2006 een omzet van bijna 2 miljoen euro en sinds de oprichting in 2002 altijd winstgevend geweest. In de klantenportefeuille zitten namen als Unilever, MSN en Logitech.Het is de eerste keer dat Emakina buiten de landsgrenzen shopt. Tot dusver kocht Emakina zich een belang in B. On The Net (Brussel) en een meerderheidsparticipatie in Design is Dead (Antwerpen). "Dankzij SunTzu zullen wij onze klanten nog beter kunnen helpen en kunnen wij buiten onze grenzen groeien," zegt Denis Steisel, ceo van Emakina Group in de persaankondiging. "Wij werken nu reeds voor Nederlandse klanten. Met een kantoor in Rotterdam kunnen wij hen beter bedienen."Emakina heeft ambitieuze groeiplannen. Doelstelling voor 2007 is een groei met meer dan 40 procent en een omzet van 12 miljoen euro. Binnen 5 jaar wil Emakina bij de top 5 van Europese webagentschappen zitten.

Onze partners