Euro 2004 verpulvert cyber-records

De officiële Euro-website van de Eruopese voetbalbond Uefa klokte af met een half miljard page views

De opwinding rond het voetbaltornooi Euro 2004 liet zich ook gevoelen in cyberspace, zo meldden de organisatoren trots. Uefa New Media, de organisatie die instond voor euro2004.com, zei dat de ofiiciële tornooisite meer dan een half miljard page views en ruim 40 miljoen bezoeken registreerde sinds de lancering op 31 maart.Dit betekent een nieuw record voor een officiële Euro-website van de Uefa en een verbetering met 285 procent tegenover de 128,8 milljoen page views die euro2000.org optekende.De site kreeg bezoekers uit 230 landen, en ruim vijftig procent van de bezoekers was afkomstig uit niet-Europese landen. 27 procent kwam uit Azië, 20 procent uit Noord-Amerika en 45 procent uit Europa.”Uefa Euro 2004 is een Europees event, maar de bezoekscijfers van euro2004.com tonen aan dat het tornooi wereldwijd wordt gevolgd,” zei Alexandre Fourtoy, Uefa New Media chief executive. “Het verheugt ons dat de site door miljoenen fans over heel de wereld werd gebruikt om op de hoogte te blijven van alle actie in Portugal.”Voor de eerste keer konden fans ook live tekstcommentaar volgen, real-time statistieken en fotos bekijken, chatten met een expert en stemmen voor de officiële Man van de Match.De hoogste bezoekspiek werd genoteerd tijdens de match Engeland-Portugal op 24 juni: toen werden 16,7 miljoen page views geregistreerd.40 journalisten en technici uit 20 verschillende landen hebben meegewerkt aan euro2004.com.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content