Excentive krijgt een Belgisch tintje

Stefan Grommen Stefan Grommen est rédacteur de Data News.

De Franse uitgever Excentive, gespecialiseerd in EIM (enterprise incentive management), kiest voor internationalisering. Er komt een filiaal in België, en Marleen Herbots krijgt de leiding.

De Franse uitgever Excentive, gespecialiseerd in EIM (enterprise incentive management), kiest voor internationalisering. Er komt een filiaal in België, en Marleen Herbots krijgt de leiding.

Het internationaliseringsproject (België, Nederland, Zwitserland, Duitsland, Scandinavië, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten) werd toevertrouwd aan Didier Katz die eerder al meewerkte aan de vestiging van Hyperion in de Benelux en recenter aan die van OutLookSoft (vorig jaar verkocht aan SAP). “De bedrijven hebben al jaren erp in huis gehaald, maar de looninformatie is versnipperd over heel verschillende systemen en eilandjes waar het management geen vat op krijgt”, vat Katz samen.

Excentive biedt nu een uniek en coherent platform aan, dat toegankelijk is voor de werknemer, voor de hr-manager én voor de financieel directeur, en waarmee men de loonprocessen kan beheren. Het Compensation Cockpit-pakket beheert niet alleen de prestatievergoeding voor kaderleden maar ook die voor verkoopkrachten en distributeurs (bv. de salesmensen in de winkels van een telecomreseller of de projectverantwoordelijken van een bouwonderneming). “Tot nu werd dergelijke informatie vaak in Excel verwerkt”, stelt Katz. Met alle beperkingen vandien…

Excentive kan in Frankrijk referenties voorleggen als Orange, Veolia, Casino, Groupe Caisse d’Epargne of Bouygues. Bij ons is Excentive present in de filialen van die grote groepen. “We zouden echter dit eerste kwartaal al een eerste Belgische klant aan de haak moeten slaan.” Excentive rekent voor de implementatie op de grote integratoren (type Accenture) en op meer specifieke partners (Sopra, Business & Decision, …).

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content