Externe kennisinput is belangrijke reden voor outsourcing

20/08/07 om 10:30 - Bijgewerkt om 10:29

Bron: Datanews

Bedrijven denken door outsourcing toegang te krijgen tot deskundigheid. Ook kostenreductie blijft een reden om uit te besteden. Dat blijkt uit een onderzoek van Orange Business Services.

Bedrijven denken door outsourcing toegang te krijgen tot deskundigheid. Ook kostenreductie blijft een reden om uit te besteden. Dat blijkt uit een onderzoek van Orange Business Services.Het verkrijgen van toegang tot it-deskundigheid en het verbeteren van it-dienstverlening is de reden waarom bedrijven overgaan tot outsourcing. Dat blijkt uit een onderzoek van Orange Business Services naar outsourcingtrends. Orange vroeg zeshonderd directeuren van middelgrote tot zeer grote multinationals in tien verschillende Europese landen naar hun mening over dat onderwerp. Bijna 70 procent van de respondenten noemt de toegang tot essentiële it-deskundigheid de drijfveer voor outsourcing. Kostenreductie volgt daarna en wordt door 67 procent van de respondenten genoemd. Ook de verbetering van de it-dienstverlening aan de eindgebruikers is een belangrijke reden volgens 63 procent van de respondenten. It-infrastructuurprojectenVan de respondenten heeft 62 procent ervaring met uitbesteding en it-infrastructuurprojecten. Meer dan een kwart heeft ervaringen met het outsourcen van services. De respondenten hebben de minste ervaring met offshoring en business proces transformation outsourcing. Van de respondenten heeft 17 procent helemaal geen ervaring met outsourcing. Datanetwerken worden het meest uitbesteed. Dat doet 64 procent van de ondervraagden. De laatste trend is om vastelijndiensten te outsourcen. Een kwart van de respondenten wil dat de komende vier jaar buiten de deur zetten.

In samenwerking met Computable.nl

Onze partners