Flipboard nu ook op iPhone

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Mike McCue, de ceo van het immens populaire Filpboard, heeft tijdens LeWeb in Parijs de iPhone-versie van zijn applicatie boven de doopvont gehouden. De Amerikaanse ondernemer wist ook te vertellen dat zijn geesteskind intussen op 10 procent van alle iPads draait.

Mike McCue, de ceo van het immens populaire Filpboard, heeft tijdens LeWeb in Parijs de iPhone-versie van zijn applicatie boven de doopvont gehouden. De Amerikaanse ondernemer wist ook te vertellen dat zijn geesteskind intussen op 10 procent van alle iPads draait. Flipboard is intussen meer dan 4,5 miljoen keer gedownload op de tablet van Apple. Maar tot vandaag was de iPad wel het enige platform waarop de app kon geïnstalleerd worden. Omdat de start-up niet minder dan 60 miljoen dollar kon ophalen voor de ontwikkeling van die éne toepassing, was er nog geld over voor een iPhone-versie.

De kleine broer neemt de functionaliteiten van de iPad-versie grotendeels over, en voegt daar nog enkele nieuwigheden aan toe. ‘Cover Stories’ bijvoorbeeld, een feature die onthoudt welke onderwerpen een gebruiker belangrijk vindt, en in een volgende fase alle belangrijke berichtjes over die onderwerpen samenbrengt.

Gevraagd naar de inkomstenbron voor Flipboard, bleeft McCue aan de oppervlakte. Het bedrijf hoopt wel meer geld te kunnen ophalen door een procentje te nemen op ‘full-page’-advertenties die geïnteresseerde bedrijven (en de partnerbedrijven die content publiceren op Flipboard) voortaan kunnen invoegen.

In een Android-versie van Flipboard lijkt McCue voorlopig niet geïnteresseerd. “Daar zijn we zelfs nog niet aan begonnen”, klonk het.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content