Frimgle slaat munt uit fans op Facebook

18/09/14 om 14:07 - Bijgewerkt om 14:07

Bron: Datanews

De Brusselse start-up Frimgle heeft een tool voor reclamebureaus ontwikkeld, en wel om leads te genereren uit video's op Facebook.

Frimgle slaat munt uit fans op Facebook

© web

De grote dada's van bedenker en initiatiefnemer Stefan Ifrim zijn sales en community management. Dankzij experimenten bij Mobistar en Procter & Gamble stelde hij vast dat heel wat merken een pak geld investeren in de uitbouw van een fanbase op Facebook, maar dat ze veel moeite hebben om er hun voordeel uit te halen.

Video wordt steeds vaker het ultieme wapen om op te vallen, meestal door middel van reclameclips op YouTube, die vervolgens op Facebook geplaatst worden. In mei 2013 begonnen Ifrim en zijn partner Matthieu Plantey te bouwen aan Frimgle, een tool om leads te genereren uit dergelijke video's.

Concreet helpt de tool met de kwalificatie van Facebook-fans, en voorziet de toepassing in manieren om met die fans in contact te treden, meestal met behulp van een e-mailadres. Frimgle automatiseert de verzameling van persoonsgegevens aan het einde van een clipje, bijvoorbeeld tijdens het aanbieden van een testrit voor het nieuwe model van een automerk.

De softwaretool is bedoeld voor web agencies, en werd in België in open source ontwikkeld door webspecialisten uit de Seedfactory van Oudergem. Frimgle maakt gebruik van Amazon Web Services om zijn oplossing te hosten.

Met de hulp van een boomende videosector hoopt Frimgle om tegen eind 2015 een financieel evenwicht te kunnen bereiken. "Gelukkig hebben we klanten die ervoor zorgen dat we het hoofd boven water kunnen houden".

De start-up denkt te kunnen groeien dankzij eigen fondsen, maar zou graag investeerders vinden om ook op internationaal vlak de vleugels te kunnen spreiden in een zeer competitieve markt. "Op een gegeven moment moet je mensen vinden die bereid zijn om samen met jou risico's te nemen", klinkt het nog.

Paspoort

Naam van het bedrijf:Frimgle

Oprichtingsdatum: lancering in mei 2013

Maatschappelijke zetel: Brussel (Seedfactory)

Personeel: 3 (2 vennoten + 1 freelance medewerker)

Kapitaal: eigen fondsen

Lees meer over:

Onze partners