Fujitsu Services wint miljoenencontract bij Europese Commissie

Fujitsu Services België heeft een raamcontract van 16,4 miljoen euro in de wacht gesleept bij het directoraat-generaal Buitenlandse betrekkingen voor het leveren van it-diensten.

Fujitsu Services België heeft een raamcontract van 16,4 miljoen euro in de wacht gesleept bij het directoraat-generaal Buitenlandse betrekkingen voor het leveren van it-diensten.

Fujitsu Services staat de komende 4 jaar in voor de it-helpdesk, het infrastructuurbeheer, de gebruikersondersteuning en het ict-projectmanagement voor de delegaties bij het directoraat-generaal Buitenlandse betrekkingen van de Europese Commissie. Fujitsu Services won de deal van 2 andere kandidaten. Het contract heeft een waarde van 16,4 miljoen euro, hoewel de Commissie aanvankelijk op maximum 15 miljoen euro had gerekend.

De helpdesk moet tweede- en derdelijnsondersteuning kunnen geven aan de it-ambtenaren van de delegaties. In bepaalde gevallen, vooral als een delegaties geen it-ambtenaar heeft, moet ook eerstelijnsondersteuning worden gegeven. Ter illustratie: tussen april 2006 en maart 2007 kreeg de helpdesk 9334 calls, of gemiddeld 778 per maand. De meeste betroffen de kwesties rond mailboxen en Exchange.

Het team van Fujitsu Services is zoals vermeld ook verantwoordelijk voor het beheer van de infrastructuur. Die bestaat uit 395 servers, 4800 desktop-pc’s en 550 laptops, 1000 lokale printers en 750 netwerkprinters, bijna 400 pda’s, 88 videoconferencdingsystemen en een complex netwerk (lokaal en WAN). “De huidige ict-infrastructuur en ondersteuning van de delegaties zullen de komende jaren waarschijnlijk ingrijpend veranderen en de gevraagde it-diensten zullen dus mee veranderen”, licht de Commissie toe. “Daarom is voor een dienstverlening op basis van beschikbare tijd en middelen gekozen.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content