Gebrek aan controle bij uitbesteding wan

01/03/06 om 00:00 - Bijgewerkt op 28/02/06 om 23:59

Bron: Datanews

It-managers die hun wide-area netwerken (wan) uitbesteden hebben vaak moeite om te achterhalen welke problemen er op hun netwerk spelen. Dat blijkt uit een studie van ICM.

Bij een outsourcing van het wide-area netwerk verliezen de meeste it-managers de controle, zo blijkt uit een onderzoek van ICM, in opdracht van de Britse netwerkbeheerde Vanco, dat de Nederlandse website Infoworld kon inkijken. 60 procent van de 300 bevraagde it-directeuren geeft aan dat hij of zij bij een probleem niet snel kan aangeven wat er mis is. De it-managers zijn ook bezorgd over een moeizaam netwerkherstel (56 procent) en de problemen rond facturatie (46 procent).Het onderzoek concludeert niettemin dat outsourcing van wans steeds vaker voorkomt. Zo'n 75 procent van de respondenten zegt al een deel of al de wan-diensten van het bedrijf uit te besteden, tegenover 71 procent vorig jaar. De keuze voor outsourcing is gebaseerd op verschillende factoren: de verhouding tussen kosten en levensduur, het bereik, de mogelijkheden van de wan en de betrouwbaarheid.

Onze partners