Gemiddeld 34 e-mails per dag

Stefan Grommen Stefan Grommen est rédacteur de Data News.

Een werknemer krijgt gemiddeld 34 e-mails per dag, bij de overheid en de non-profitsector is dat minder. De grootste e-mailconsumenten zitten in de ict-bedrijven zelf (42,2 mails), maar ze worden toch nog geklopt door de logistiek-, transport- en distributiesector (45,4).

Een werknemer krijgt gemiddeld 34 e-mails per dag, bij de overheid en de non-profitsector is dat minder. De grootste e-mailconsumenten zitten in de ict-bedrijven zelf (42,2 mails), maar ze worden toch nog geklopt door de logistiek-, transport- en distributiesector (45,4).

Opvallend is dat bijna de helft van alle werknemers wel thuis mag werken, maar minder dan een kwart doet dat ook minstens één keer per week. Dat blijkt uit een online onderzoek in december van Insites Consulting in opdracht van Getronics bij 1.585 Belgische eindgebruikers.

De helpdesk en de beperkte snelheid van het it-systeem zorgen bij de eindgebruikers voor de grootste frustraties. “Als een it-probleem niet in één-twee-drie kan worden opgelost, dan leidt dat meteen tot ontevredenheid over de it-dienstverlening,” vertelt Benny Corvers, directeur ict consulting & business development.

Getronics beheert zelf zowat 200.000 desktops in ons land, verwerkt maandelijks 8000 helpdeskoproepen en interveniëren 4.000 keer per maand on-site bij de eindgebruikers. Overigens gaat zowat 60 procent van alle vragen aan de helpdesk over paswoorden. De snelheid van het it-systeem kan op weinig goodwill rekenen. “De tolerantiegrens daalt. Thuis gaat de breedbandoplossing hard en dus wil men hetzelfde op het werk.” Overigens vindt 69 procent van de eindgebruikers dat ict hen echt wel helpt om kwalitatief werk af te leveren.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content