Getronics lanceert nieuw aanbod IP-telefonie voor KMOs

14/02/05 om 00:00 - Bijgewerkt op 13/02/05 om 23:59

Bron: Datanews

Vanaf nu kunnen ondernemingen een IP-telefoniesysteem huren dat bij Getronics is ondergebracht. De dienstenleverancier richt zich hiermee specifiek tot middelgrote ondernemingen in België en Luxemburg die geen eigen telefooncentrales meer willen installeren.

Getronics heeft zijn nieuwe aanbod op de markt gebracht onder de naam Managed IP Telephony. De telefoniesystemen en -toepassingen die Getronics voor zijn klanten herbergt, worden exclusief geleverd door Cisco Systems."Met het nieuwe aanbod willen wij de brede markt van bedrijven met 50 tot 200 werknemers aanspreken", zegt Kris Van Daele, business development manager bij Getronics. "Voor veel van die bedrijven is een investering in een eigen infrastructuur voor IP-telefonie niet noodzakelijk. Dankzij onze Managed IP Telephony hoeven zij die investering niet te doen, terwijl ze toch genieten van de mogelijkheden en de vele andere voordelen van IP-telefonie. Zo besparen zij ook op operationele kosten voor onderhoud en ondersteuning."Klanten die voor de outsourcing-formule van Getronics kiezen, betalen een vaste maandprijs per telefoontoestel. Daarin zijn niet alleen de huur van dat toestel en de onderliggende telefonie-infrastructuur inbegrepen, maar ook een aantal diensten zoals helpdesk en technische ondersteuning. De infrastructuur die in een lokaal datacenter van Getronics staat opgesteld, omvat naast de IP-communicatieserver van Cisco -de Cisco CallManager- ooktoepassingen zoals Cisco Unity voicemail. Getronics garandeert een optimale beveiliging van die centrale infrastructuur via back-ups, UPS (tegen stroomuitval), monitoring en foutenbijsturing, en prestatiemeting.

Onze partners