GlaxoSmithKline kiest voor Cisco

20/09/07 om 15:00 - Bijgewerkt om 14:59

Bron: Datanews

Farmareus GlaxoSmithKline heeft voor het Cisco unified communicationsplatform gekozen. Cisco claimt een ruime voorsprong te hebben op Microsoft dat in België op 29 november zijn Communications Server 2007 lanceert.

De Belgische vestiging van GlaxoSmithKline in Genval is door integrator Telindus Belgacom ICT volledig uitgerust met een unified communications oplossing van Cisco. Het gaat om 7.000 ip-toestellen, geïntegreerd voice messaging en een call center-oplossing. Het geheel werd voor het eerst ook financieel ondersteund door Cisco Capital waardoor GSK meer op opex dan op capex kan inspelen. Dat betekent dat de startinvestering minder bedraagt ten voordele van een maandelijks operationele uitgave. Cisco telt volgens eigen zeggen zo'n 1.300 Belgische klanten met een unified communications oplossing.

De Microsoft lancering van de Communications Server 2007 is wereldwijd voorzien voor 16 oktober. In België vindt het feest plaats op 29 november. "Natuurlijk zullen we concurreren met Microsoft," aldus general manager Pol Vanbiervliet van Cisco België en Luxemburg, maar ook na de lancering zal het volgens Cisco nog zes maanden duren voordat de oplossing echt op de markt te krijgen zal zijn. "De meeste corporate ondernemingen hebben zowel Microsoft als Cisco in huis. De klant zal uiteindelijk beslissen welke unified communications oplossing het best is, maar wij hebben een flinke voorsprong en zijn voor een open aanpak. Dat kan je niet van Microsoft zeggen. Veel klanten beschikken ook over Blackberry en Nokia, die niet altijd even compatibel zijn. En je mag niet vergeten dat er toch ook nog veel Lotus Notes draait," aldus Pol Vanbiervliet.

Cisco België heeft na een zwakker 2005 (met een licht gestegen omzet tot 116 miljoen euro) in 2006 een 'grand cru' jaar opgetekend met een omzetstijging van 24 procent. Het Cisco boekjaar eindigt op 31 juli. De komende twaalf maanden wil België alvast meer contracten binnentrekken bij de overheid. En tegen 2010 wil het zijn iptelefoniemarktaandeel, vandaag iets meer dan 10 procent, fors opkrikken en Siemens of Alcatel van de troon stoten. Een hele uitdaging.

Onze partners