Google: advertenties leveren minder op per klik

17/10/14 om 04:03 - Bijgewerkt om 09:33

Zoekgigant Google heeft in het derde kwartaal twee procent minder verdiend per klik op advertenties. Google-gebruikers klikken de advertenties vaker aan, maar kopen minder.

Google: advertenties leveren minder op per klik

© Belga

Dat blijkt uit de cijfers die het bedrijf bekendmaakte. Google boekte een omzet 16,52 miljard dollar (12,9 miljard euro), 20 procent meer dan een jaar eerder, maar iets lager dan wat analisten verwachtten. De winst daalde van 2,97 miljard tot 2,81 miljard dollar.

Google heeft wat de inkomsten betreft last van het groeiende gebruik van mobieltjes. Consumenten klikken op hun mobieltjes sneller en vaker betaalde advertenties aan, maar adverteerders betalen minder per klik omdat deze minder vaak leiden tot een verkoop. De inkomsten voor Google per klik daalden derhalve met 2 procent, terwijl 17 procent meer advertenties werden aangeklikt.

(Belga/RR)

Lees meer over:

Onze partners