Google België biedt kmo’s gratis zoekmarketingcampagne

Stefan Grommen Stefan Grommen est rédacteur de Data News.

400.000 kmo’s krijgen van Google België de mogelijkheid een gratis zoekmarketingcampagne, ter waarde van 150 euro, op poten te zetten.

400.000 kmo’s krijgen van Google België de mogelijkheid een gratis zoekmarketingcampagne, ter waarde van 150 euro, op poten te zetten.

Google België heeft het slim bekeken. België is nu eenmaal een kmo-land en veel kleine bedrijven benutten nog niet ten volle de waarde die het internet voor hen kan betekenen. Met een grootschalige marketingcampagne – die verpakt is als ‘Online Stimulus’-initiatief, of “het aanwakkeren van de Belgische ‘e-conomie'” – hoopt Google België een graantje mee te pikken bij de Belgische kmo’s.

De aanbieding biedt de mogelijkheid om een gratis Google AdWords-zoekmarketingcampagne ter waarde van 150 euro op te zetten en gratis online cursussen te volgen die uitleg geven over hoe bedrijven het internet kunnen gebruiken om de verkoop te ondersteunen.

Volgens Google investeren bedrijven in onze buurlanden duidelijk meer in hun online aanwezigheid (tot 50% meer in sommige landen). Die online advertenties leiden in landen zoals Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk zeer vaak naar inlandse bedrijven, terwijl dit in België – aldus Google – nog relatief weinig het geval is. “Veel Belgische kmo’s zijn nog niet vertrouwd met het internet en missen daardoor kansen. Met deze aanbieding willen we de Belgische kmo’s aanmoedigen om via het internet in verbinding te komen met de vele mensen in België en in het buitenland die online naar informatie zoeken.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content