Google koopt eye-tracking start-up om betere virtual reality te maken
Alphabet, het moederbedrijf van Google, heeft Eyefluence gekocht. Het bedrijfje werkt aan manieren om digitale schermen met oogbewegingen te bedienen.
Met de aankoop van Eyefluence heeft Google misschien wel een nieuw puzzelstuk in handen om zijn ambities in virtual reality waar te maken. Het bedrijfje werkt aan een tool om digitale schermen te bedienen met oogbewegingen. Eye tracking, waarbij camera’s je ogen volgen en zo proberen uit te vissen waar je naartoe wilt, is een van de gedroomde manieren om virtual en augmented reality te bedienen.
Eyefluence bestaat drie jaar en heeft in die tijd waarschijnlijk al zo’n 21,6 miljoen dollar aan investeringen binnengehaald. Hoeveel Alphabet er nu voor heeft neergeteld, is niet bekend. Google is al een tijd aan het investeren in vr, met vroege projecten als Cardboard voor Android. Zijn nieuwe mobiele headset, de Daydream, die in november uit zou komen, maakt ook al gebruik van eye tracking.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier