Google past logo aan op moderne tijd

02/09/15 om 09:41 - Bijgewerkt om 09:41

Google heeft gisteren zijn logo veranderd. Het is niet de eerste keer dat dat gebeurt, maar wel de grootste verandering sinds 1998.

Het nieuwe logo ziet er moderner uit met een strak en schreefloos lettertype. Het past in de trend op het web naar minimalistische vormgeving, het zogeheten flat design. Google heeft ook de felheid van de kleuren wat afgezwakt.

Google heeft de letter G veranderd in het 'favicon', de afbeelding in het tabblad in browservensters. In plaats van een een kleine 'g' staat daar in het vervolg een kapitale 'G'. Die heeft de vier kleuren waar Google zich mee afficheert.

De presentatie van het nieuwe logo volgt op de reorganisatie van de bedrijfsstructuur, waarbij moederbedrijfAlphabet in het leven werd geroepen. Het nieuwe logo van Google ligt in lijn met dat van Alphabet.

Google heeft inmiddels de homepage van zijn zoekmachine aangepast op de nieuwe vormgeving. De logo-wijziging op andere producten en diensten volgen inde loop van de komende weken.

Google heeft een blog geplaatst waarin een uitleg wordt gegeven over de verandering.

Bron: Automatiseringgids/WK

Lees meer over:

Onze partners