“Grootste productlancering in Adobe’s 25-jarig bestaan”

Adobe heeft zijn nieuwste productsuite gelanceerd, Creative Suite 3. Gezien het succes van Photoshop kan dit wel eens de nieuwste heilige graal voor ontwerpers en ontwikkelaars worden.

Creative Suite 3 is de vrucht van de integratie van Adobe en het door Adobe overgenomen Macromedia. De softwaresuite, beschikbaar in 6 smaken, moet ontwikkelaars en ontwerpers het uiterste bieden voor de creatieve productie voor print, online, mobiel of video, of de synergie tussen al deze media. Bruce Chizen, ceo van Adobe, noemt het niet voor niets de “grootste launch in Adobe’s 25-jarig bestaan”.Zes nieuwe pakketten dus, maar ook upgrades van de 13 op zichzelf staande toepassingen waaruit de pakketten zijn opgebouwd, waaronder ook Photoshop en Dreamweaver. Alleen de Creative Suite 3 Master Collection combineert alle nieuwe producten in één box, inclusief de nieuwe Photoshop Extended. Daarmee mikt Adobe voor het eerst op de industrie, de onderzoeks- en architectenwereld.Elk product en elke suite is compatibel met Windows XP en Vista en met Intel-gebaseerde Mac OS X-systemen. Ze zullen druppelsgewijs in de komende maanden op de markt komen. De Creative Suite Master Collection, het vlaggenschip, moet 2800 euro kosten. De andere pakketten kosten niet meer dan 2000 euro. Begin mei doet een roadshow Gent, Antwerpen, Brussel, Hasselt en Luxemburg aan om de nieuwe producten te demonstreren.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content