Grote reorganisatie bij Telenet

13/12/06 om 00:00 - Bijgewerkt op 12/12/06 om 23:59

Bron: Datanews

Telenet spitst zich voortaan toe op drie segmenten : jongeren, families en medioren & senioren. Het focust zich volgens eigen zeggen niet langer op producten maar op klanten. Er wordt heel wat geschoven met bevoegdheden.

Eerder werd bekend dat executive vice president residential markets Philippe Lemmens (ex-Belgacom Skynet) en marketing verantwoordelijke Paul Van Cothem Telenet begin volgend zullen verlaten. Beiden zijn ex-Apple medewerkers, hebben heel wat ervaring en behouden voorlopig een adviserende functie.Marketing en media wordt samengevoegd onder de hoede van Jo Van Gorp (ex-Level3 en sinds enkele jaren bij Telenet verantwoordelijk voor de juridische aspecten). Verder levert de reorganisatie drie nieuwe segmenten op. 'Jong' komt onder leiding van Koen Verwee, die de idtv afdeling leidde.'Families' krijgt Carl Aloin als baas. Aloin was destijds werkzaam bij Scarlet en is de zoon van de eerste Banksys directeur Guy Aloin. Claire Martin zal zich toeleggen op de divisie medioren & senioren. Martin, ex-McKinsey, was bij Telenet verantwoordelijk voor business development. Piet Spiessens wordt vice president innovation, terwijl Dirk Van Dessel (totnogtoe it-manager) promoveert tot business improvement manager.Bij Telenet Solutions heeft Dirk Peeters (ex-Scarlet) het bedrijf verlaten. De marketingfunctie wordt geïntegreerd door Dirk Momont die al verkoopsdirecteur was.

Onze partners