Guinness World Records koopt Belgische web start-up Bragster

Guinness World Records heeft Bragster overgenomen. Hoeveel de organisatie achter het populaire recordboek heeft neergeteld voor de Belgische start-up, wordt niet bekendgemaakt.

Guinness World Records heeft Bragster overgenomen. Hoeveel de organisatie achter het populaire recordboek heeft neergeteld voor de Belgische start-up, wordt niet bekendgemaakt.

Op Bragster.com kan je vrienden uitdagen en weddenschappen aangaan met internetgebruikers van over de hele wereld. De voormalige bankbediende Wim Vernaeve kwam op het idee voor de site door een uitdaging van een ex-collega. Die wilde 150 euro op tafel leggen als Wim zijn hoofd liet kaalscheren.

De Gentenaar bedankte voor de eer, maar bedacht samen met partner in crime Bertrand Bodson een online platform voor mensen die graag pochen en weddenschappen afsluiten.

De Engelstalige site ging in oktober 2007 online, en bleek al snel een succes. In die mate zelfs dat chipfabrikant Intel via Intel Capital een bedrag van 3,5 miljoen dollar in het bedrijfje pompte.

Intussen is Bragster.com erg in trek bij bekende sterren zoals LL Cool J, 50 Cent en zelfs Enrique Iglesias. Zij lanceren er gekke uitdagingen voor hun fans, zoals ‘wie het afschuwelijkst opera kan zingen’.

Guinness World Records deed nooit eerder een online acquisitie. De organisatie heeft al laten weten niets te willen veranderen aan de site, of toch alleszins niet vóór de tweede helft van dit jaar, wanneer Bragster geïntegreerd wordt in de officiële website van Guiness World Records.

GWR maakt deel uit van de Jim Pattison Group, één van de grootste Canadese conglomeraten. De website van Guiness World Records krijgt jaarlijks meer dan 11 miljoen bezoekers over de vloer.

[www.bragster.com]

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content