Havas neemt controle Boondoggle over

Kristof Van der Stadt
Kristof Van der Stadt Hoofdredacteur bij Data News

Het Leuvense ‘digital agency’ Boondoggle komt in Franse handen. De Franse reclamegigant Havas neemt een participatie van 60 procent.

Het Leuvense ‘digital agency’ Boondoggle komt in Franse handen. De Franse reclamegigant Havas neemt een participatie van 60 procent.

Het management (ceo Pieter Goiris en coo Werner Camps) behoudt de overige 40 procent van de aandelen. “Verder verandert er niets voor het personeel en de klanten. We blijven onafhankelijk verder gaan”, zegt ceo en medeoprichter Pieter Goiris. Boondoggle – sinds 2007 de nieuwe naam voor het bureau dat voordien als i-merge opgericht werd – telt zo’n 120 werknemers in Leuven en Amsterdam. Een overnameprijs wordt niet vrijgegeven.

Voor David Jones, de topman van Havas, is Boondoggle een schoolvoorbeeld van een reclamebureau dat digitale campagnes en sociale media mooi integreert en weet te jongleren met die data. Havas haalt ook meteen mooie klanten binnen zoals Coca-Cola, Nike, Heinz Europe, Iglo Europe, Delhaize, Kinepolis, Belgacom en Thomas Cook. Door de overname kan Boondoggle op zijn beurt toegang krijgen tot andere internationale markten.

Overigens heerst er wel een consolidatiesfeertje in de sector. ONE Agency is op zoek naar een overnemer na het faillissement, Sanoma nam een week geleden het communicatiebureau Head Office over, en de Amerikaanse groep Omnicom zou aan het onderhandelen zijn over de overname van LBi.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content