Heliview voorziet goede toekomst CRM-markt

23/04/04 om 00:00 - Bijgewerkt op 22/04/04 om 23:59

Bron: Datanews

Onderzoeksbureau Heliview Research verwacht voor de tweede helft 2004 en voor geheel 2005 een sterke groei van de CRM-markt.

Volgens Heliview wordt de aanhoudende groei gestimuleerd door de introductie van Microsoft CRM. Crm wordt traditioneel door de markt beschouwd als dure, omvangrijke toepassingen, met langdurige, kostbare implementatietrajecten en derhalve met name geschikt voor de grotere bedrijfsvestigingen en ingericht door de grotere systeembouwers. Volgens Heliview geeft de nieuwe associatie met het productaanbod van Microsoft CRM een toegankelijker imago. Met andere woorden: voor ieder bedrijf, ongeacht de omvang, betaalbaar en dus bereikbaar. Heliview verwacht daarom dat grotere KMO's, mede als resultaat van de Microsoft marketing machine, binnen afzienbare termijn ontvankelijk zullen zijn voor Microsoft CRM.Als ondersteuning voor deze uitspraak geeft Heliview aan dat 68 procent van de bedrijven met meer dan vijf geautomatiseerde werkplekken (ofwel 99.000 bedrijven) een verkoopafdeling heeft, maar dat slechts 25.000 van deze bedrijven daadwerkelijk een Crm-systeem operationeel heeft. Binnen diezelfde doelgroep is sprake van 57.000 afdelingen marketing en communicatie waarvan dus minder dan de helft een Crm-toepassing gebruikt. Volgens Heliview dient elke zichzelf respecterende manager de klant- en prospectinformatie op systematische wijze vast te leggen.

Onze partners