Hoe Apple het Mobile World Congress probeert te overschaduwen

03/03/15 om 11:27 - Bijgewerkt om 11:27

Apple blijft, naar jaarlijkse traditie, weg van het Mobile World Congress. Meer nog: het bedrijf van Tim Cook doet er alles aan om tijdens dit grote tech-event tóch de aandacht naar zich toe te trekken.

Hoe Apple het Mobile World Congress probeert te overschaduwen

© reuters

De Consumer Electronics Show in Las Vegas in januari, en nu het Mobile World Congress in Barcelona: hoe grootschalig die tech-events ook zijn, Apple zal je er niet aantreffen.

Maar Tim Cook en de zijnen doen meer dan er van weg blijven, ze proberen die events ook te overschaduwen door tijdens het gebeuren de aandacht naar hun eigen producten te lokken. Dit is hoe Apple nu, in volle MWC-tijd, te werk ging.

Twee dagen voor de start van het Mobile World Congress verstuurde Apple invitaties voor zijn eigen event op 9 maart, waar hoogstwaarschijnlijk de Apple Watch formeel gelanceerd wordt, en mogelijk ook nog 'one more thing'.

Daarnaast verschenen deze week de eerste advertenties voor de Apple Watch: in Vogue (het bedrijf zou 2,2 miljoen dollar op tafel gelegd hebben voor 12 pagina's), in de Sunday Times en op de cover van Self.

En uitgerekend op de dag dat grote rivaal Samsung de Galaxy S6-smartphone ging voorstellen in Barcelona, zette Apple zijn eigen iPhone 6 nog eens in de spotlights, middels een campagne genaamd 'Shot on iPhone 6' die de cameracapaciteiten van de jongste iPhone promoot - niet alleen op de eigen homepage, maar ook op billboards, in print- en onlinemedia en via sociale netwerken.

Allemaal toeval? Moeilijk te geloven.

Lees meer over:

Onze partners