Hoe in Vlaanderen een industrie van VR-toepassingen ontstaat

29/09/17 om 16:00 - Bijgewerkt om 16:17

Terwijl de eindconsument nog niet goed weet wat hij aanmoet met virtual reality, vinden bedrijven stilaan hun weg naar de technologie. Tijdens een bijeenkomst over het potentieel disruptieve medium bij C-Mine in Genk stelden onlangs een aantal gespecialiseerde ondernemingen hun cases voor.

De enkele miljoenen eindgebruikers die vandaag een VR-bril in huis hebben, hanteren die vooral voor video-gametoepassingen, ontdekte het Amerikaanse marktstudiebureau Allied Market Research: 41 procent van de toestellen worden op een console gebruikt (Sony's PlayStation 4), en 46 procent (consoles en pc's samen) heeft een VR-bril om er primair videogames op te spelen. Het onderzoeksbureau, samen met vele van zijn concurrenten, verwacht dat dat aandeel zal stijgen naar zo'n 70 procent.
...

Verder lezen?

Lees gratis alle artikelen van Datanews

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd

Onze partners