Hoe Samsung voor schut gezet werd op de Oscars

03/03/14 om 11:32 - Bijgewerkt om 11:32

Bron: Datanews

Met 2,4 miljoen retweets is de groepsselfie van Ellen DeGeneres op de Oscars de meest geretweette foto ooit. De selfie werd genomen met een toestel van Samsung, sponsor van de Oscars. Maar de rest van de avond twitterde DeGeneres er wel vrolijk op los met ... haar iPhone.

Hoe Samsung voor schut gezet werd op de Oscars

Tijdens de uitreiking van de Oscars werd presentatrice Ellen DeGeneres betaald om Samsung te promoten. De Zuid-Koreaanse hardwaregigant had immers een onbekend maar aan de reclame te zien duizelingwekkend bedrag betaald om sponsor te mogen worden van de Oscars.

Het was dan ook met een Galaxy-toestel dat DeGeneres de populairste selfie ooit maakte. Haar Oscarfoto met onder meer Meryl Streep, Brad Pitt, Angelina Jolie en Julia Roberts behaalde al ruim 2,4 miljoen retweets, en klopt daarmee Obama's 'Four More Years'-tweet, die bleef steken op 700.000 retweets.

Maar ondanks de Samsung-deal twitterde DeGeneres er backstage op los met ... haar iPhone. Dit deed ze zowel voor, tijdens als na de show.

Het is niet de eerste keer dat Samsung ondanks exuberante sponsorbedragen - vorig jaar alleen al spendeerde Samsung 14 miljard dollar aan marketing - een beetje voor schut gezet wordt door iPhone-gebruikende celebrities.

Zo tekende de tech-gigant voor de Olympische Spelen van 2012 in Londen een exclusieve overeenkomst met David Beckham, maar werd de stervoetballer annex Samsung-ambassadeur op de Super Bowl gespot met een iPhone 5S. Vorig jaar wilde T-Mobile-ceo John Legere via Twitter reclame maken voor Samsungs Note 3-phablet en Galaxy Gear-horloge, maar deed hij dit per ongeluk via zijn iPhone 5S. En nog vorig jaar sprak tennisser David Ferrer zijn lof over de Galaxy S4 uit met een tweet vanaf een Apple-toestel.

Onze partners