Houdbaarheidsdatum van telecommarketingmanager is 15 maanden

Een marketingverantwoordelijke in de telecomsector gaat gemiddeld 15 maanden mee. Dat blijkt uit het jongste onderzoek van het headhunterbureau Spencer Stuart bij de top 100 van Amerikaanse bedrijven. Gemiddeld wordt een marketingdirecteur er na 23 maanden vervangen.

Of het ook in België zo’n vaart loopt is niet helemaal duidelijk. Afgelopen lente werd Walter Gelens van Belgacom na zowat 27 maanden aan de deur gezet, in het kader van een reorganisatie. “Je hebt minstens twee tot drie jaar nodig voordat je resulaten kunt zien,” vertelt communicatiedirecteur Chris Van Roey van Mobistar, die al ruim elf jaar de marketing van de mobiele operator in goede banen leidt. Uit een recente enquête van de Stichting Marketing blijkt dat marketeers het belangrijk vinden om ten aanzien van de directie te kunnen bewijzen dat campagnes een investering zijn en geen kost, maar tegelijk is het investeringsrendememnt voor hen helemaal geen prioriteit. RoI komt pas op de zevende plaats. “Langetermijndenken is niet eigen aan de marketingsector, waar heel veel mensen heel vaak van job veranderen. Een brand director met twee jaar ervaring is bijna een senior,” vertelde Chris Van Roey onlangs in zijn toespraak naar aanleiding van de jaarlijkse Effi-awards.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content