HP pakt uit met ‘Return on Information’

Luc Blyaert was hoofdredacteur bij Data News

HP zet naast Cloud en Enterprise security sterk in op Information Optimization. Dat werd op het Discover2012 event in Frankfurt samengevat als ‘Return on Information’.

HP zet naast Cloud en Enterprise security sterk in op Information Optimization. Dat werd op het Discover2012 event in Frankfurt samengevat als ‘Return on Information’.

RoI staat zoals bekend voor ‘Return of investment’, maar de gigantische hoeveelheid data die dagelijks op ons afkomt noopt tot doorgedreven optimalisatie. Bij HP heet dat ‘Return on Information’. 90 procent van alle digitale data is niet gestructureerd. 86% van de bedrijven slagen er niet in om de juiste informatie te verkrijgen.

Het voorbeeld werd aangehaald van een Amerikaanse mobiele operator die dagelijks 99 Petabytes over het netwerk draait. Met de ‘Marketing Performance Suite’ oplossingen van Autonomy en de software update van het ‘Vertica Analytics Platform’ kunnen de telco’s inzicht krijgen in het gedrag van de abonnee en “advertenties personaliseren zodat het geen advertenties meer lijken”.

Voor de opslag en verwerking van die ‘big data’ problemen stelde HP ook nieuwe 3Par storage oplossingen uit de 7.000 reeks voor die duidelijk gepositioneerd worden tegen EMC. HP reageert op de gefragmenteerde aanpak met wat het zelf aanduidt als een ‘polymorphic’ strategie: meerdere oplossingen in verschillende vormen. “Onze oplossingen zijn drie keer sneller dan EMC en 50 tot 70 procent goedkoper.” Volgens HP heeft het dit jaar 1.200 nieuwe gebruikers binnengehaald.

Op het HP Discover2012 event in Frankfurt zijn zo’n 9.000 partners en gebruikers aanwezig.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content