Humo gaat mobiel met Paratel en Enmovi

Stefan Grommen Stefan Grommen est rédacteur de Data News.

Het tijdschrift Humo lanceert vandaag zijn mobiele webdienst in samenwerking met Paratel, Enmovi en Belgacom. Het rekent op zo’n half miljoen pageviews binnen de zes maanden.

Het tijdschrift Humo lanceert vandaag zijn mobiele webdienst in samenwerking met Paratel, Enmovi en Belgacom. Het rekent op zo’n half miljoen pageviews binnen de zes maanden.

Op de mobiele website m.humo.be kunnen gebruikers via iPhone of de zopas door Belgacom gelanceerde GooglePhone niet alleen via youtube de op de website gepromote filmpjes bekijken, maar krijgen ze ook de volledige tv-gids, de integratie van de top 10 muzieklijsten met iTunes en in de opstartfase een dagelijkse exclusieve bijdrage van komiek Gunter Lamoot. Dat wordt uitgebreid met handige sites zoals over de verkeersfiles. “Innovatie staat voorop,” vertelt Carole Lamarque, business unit manager mobile bij Sanoma, de uitgever van Humo. Zij rekent op zo’n 500.000 pageviews tijdens de komende zes maanden, “ongeveer hetzelfde cijfer als de Standaard online haalt met zijn mobiele dienst.” De schattingen van het aantal iPhones in ons land lopen uiteen, van 65.000 tot meer dan 100.000.

De mobiele dienst van Humo is volledig gratis en leeft van advertenties. “De implementatie ging vrij vlot, moeilijker is het businessplan uitwerken.” Partners zijn Paratel (vmma groep) en de start-up Enmovi (Enjoy mobile video) van Laurent Van Torhout. Die heeft heel wat ervaring van onder andere Philips en Belgacom. De mobiele partner is Belgacom dat de dienst ook zal aanbieden op zijn Vodafone live portaal. Ook het datacenter van Belgacom is erbij betrokken. Belgacom levert ook al de dienst voor Flair Mobile.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content