Hyundai gebruikt technologie van Google in nieuwe wagens

Michael Ilegems Chef van Knack Focus en KnackFocus.be

Google gaat zijn digitale diensten integreren in twee nieuwe auto’s van Hyundai.

Google gaat zijn digitale diensten integreren in twee nieuwe auto’s van Hyundai.

De toepassingen Google Maps en Google Places worden “op een natuurlijke manier” verwerkt in de Kia Sorento CUV – vanaf 2014 te koop in de VS – en de eveneens te verschijnen Hyundai Blue Link.

Spraaktechnologie Hiermee volgt de zoekgigant in de slipstream van onder meer Apple, dat binnenkort de nieuwe auto’s van General Motors zal uitrusten met de ‘persoonlijke assistent’ Siri, om hands- én eyes-free bediening van de iPhone mogelijk te maken in de wagen.

Ook Nuance – de (indirecte) opvolger van Lernout & Hauspie – levert spraakherkenningssoftware aan autofabrikanten als Ford, BMW en Audi, zij het nog niet in het Nederlands.

Meer over internet in de wagen lees je in ons dossier in Data News 1/2013 van 11 januari.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content