IBM sluit Internet of Things samenwerkingen met diverse partners

© istock

In navolging van IBM’s plannen vorig jaar om 200 miljoen dollar te investeren in een gloednieuw IoT Watson hoofdkwartier in München, vond in deze Duitse stad het eerste Genius of Things Summit plaats.

Tijdens dit evenement kondigde IBM een reeks nieuwe samenwerkingen aan met bedrijven die ervoor zorgen dat het Internet of Things snel toegankelijk zal worden gemaakt voor nieuwe doelgroepen en hun businessmodellen zal transformeren. Het gaat om samenwerkingen met onder andere VISA, SNCF, Bosch, Philips Lighting, Schaeffler, Ricoh, Panasonic, Walmart, Indiegogo, AIG, Local Motors, ISS and KONE.

Het Internet of Things is volgens IBM van een veelbelovend concept geëvolueerd naar een markt met een geschatte omvang van maar liefst 14,2 biljoen dollar in 2022. Bedrijven willen volgens IBM deze kans niet laten liggen. Elke seconde verandert IoT namelijk de manier waarop mensen de interactie met de wereld om hen heen aangaan.

Onderzoeksbureau IHS schat in dat er tegen 2020 30,7 miljard verbonden apparaten zullen zijn – in 2015 waren dat er nog ‘slechts’ 15,4 miljard. Tegenwoordig helpt IoT bedrijven om hun focus te verleggen van onderhoud naar onberispelijke dienstverlening, het leven van consumenten makkelijker te maken en nieuwe inkomsten te genereren.

In samenwerking met Dutch IT-Channel.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content