Ict-problemen kosten gebruikers halve dag per maand

17/07/07 om 11:00 - Bijgewerkt om 10:59

Bron: Datanews

Computerproblemen zorgen ervoor dat eindgebruikers minstens een halve dag per maand niet kunnen werken. Trage applicaties zijn de grootste ergernis. Voor een deel van de ondervraagden is slechte automatisering bij een organisatie zelfs een reden om een baan niet aan te nemen.

Computerproblemen zorgen ervoor dat eindgebruikers minstens een halve dag per maand niet kunnen werken. Trage applicaties zijn de grootste ergernis. Voor een deel van de ondervraagden is slechte automatisering bij een organisatie zelfs een reden om een baan niet aan te nemen.

Geworstel met computersystemen kost gebruikers maandelijks minstens een halve dag. Bij sommige ondervraagden kost het zelfs drie dagen. Dat blijkt uit onderzoek van Citrix onder honderd eindgebruikers van internationale organisaties. Het onderzoek werd uitgevoerd door het bureau Vanson Bourne.

Voor meer dan 50 procent van de ondervraagden is een trage applicatie de grootste ergernis. Slechte toegang tot applicaties en data wanneer men buiten kantoor werkt is een ergernis die op een tweede plek staat. Dit wordt genoemd door 43 procent van de respondenten. De tijd die het de ict-afdeling kost om problemen op te lossen wordt door 42 procent genoemd.

De stress en frustraties hebben volgens gebruikers een nadeling effect op de werk- en thuissituatie. Voor 43 procent is slechte informatica een reden om een baan niet aan te nemen.

Eindgebruikers die werken in de financiële dienstverlening blijken het meest gefrustreerd te zijn over computerproblemen.In samenwerking met Computable

Onze partners