Integratie sorteert effect bij Emakina

Na het eerste halfjaar van 2008 kan webagentschap Emakina stilaan beginnen genieten van de inspanningen om de vele overgenomen bedrijven te integreren.

Na het eerste halfjaar van 2008 kan webagentschap Emakina stilaan beginnen genieten van de inspanningen om de vele overgenomen bedrijven te integreren.

De resultaten van het bedrijf zijn vrij sterk, met een omzetverdubbeling in vergelijking met vorig jaar, tot 13,9 miljoen euro. Ook de operationele winst groeide mooi, met 47 procent, tot 977.306 euro.

Volgens Emakina is een en ander te danken aan de geleverde inspanningen om de verschillende aangekochte entiteiten (lees: B. On The Net, Design is Dead, Sun Tzu, Groupe Reflect en The Reference) te integreren in de groep. Het bedrijf zegt trouwens dat de integratie nog even verder zal gaan: een eenvormige crm-tool, een nieuw erp-platform, gemeenschappelijke onderhandelingen met leveranciers, kennisuitwisseling, …

Het internetbedrijf blijft wel voorzichtig als het voorspellingen moet doen. Het zegt rekening te houden “een minder gunstig economisch klimaat tijdens het laatste kwartaal van 2008”. Daarom rekent het op een omzetgroei van ‘slechts’ 40 procent in vergelijking met 2007 en een gunstige evolutie van de EBITDA.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content