Internationaal e-winkelen blijft zorgen baren

Meer dan de helft van de klachten die de 29 Europese Centra voor de Consument (ECC-net) de voorbije twee jaar ontvingen, hadden betrekking op het internet.

Meer dan de helft van de klachten die de 29 Europese Centra voor de Consument (ECC-net) de voorbije twee jaar ontvingen, hadden betrekking op het internet.

Uit het zesde rapport “The European Online Marketplace: Consumer Complaints 2008-2009” blijkt dat leveringen het grote pijnpunt blijven bij grensoverschrijdende aankopen op internet. Het ECC-net presenteert het rapport volgende week in Brussel

Het niet leveren, het product of de dienst zelf en de contractvoorwaarden zijn samen goed voor ruim tachtig procent van de klachten. In bijna 35 procent van de klachten werd gekocht bij Duitse webwinkels. In twee procent van de klachten maakten buitenlanders hun beklag over Belgische webwinkels.

Bron: Belga

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content