Internetgroei vertraagt wereldwijd

. © .
Pieterjan Van Leemputten

Het lijkt er op dat de grote groei van het internet stilaan naar zijn einde komt. Er komen nog wel nieuwe gebruikers bij, maar niet langer aan het tempo dat we gewoon waren.

Afgelopen jaar steeg het aantal internetgebruikers met negen procent tot drie miljard. Daarmee is de groei identiek aan het jaar daarvoor. Maar tellen we India niet mee dan komen we aan slechts zeven procent groei.

Het is slechts een van de vaststellingen uit de presentatie van Mary Meeker op de Code Conference. In maar liefst 213 slides stelt de venture capitalist en voormalig analist haar internet trendrapport voor.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Ze wijst er onder meer op dat nieuwe internetgebruikers vooral te vinden zijn in minder ontwikkelde gebieden. Terloops laat ze vallen dat de VS niet langer het 2e grootste internetland is, na China, maar dat het intussen werd ingehaald door India.

Verder in haar presentatie gaat ze dieper in op het succes (of falen) van online advertenties. Zo wijst ze op het gebruik van adblockers en het feit dat videoreclame zelden met geluid worden gebruikt. Andere platformen, zoals Snapchat, worden dan weer geprezen omdat ze er wel in slagen om reclameboodschappen naar gebruikers te brengen.

De volledige slideshow van Meeker kan je hieronder terugvinden.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content