Internetpanne zorgt voor chaos bij ING Nederland

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Het internetplatform van ING Nederland heeft gisteren zwaar gehaperd. Wie zijn rekeningen raadpleegde kreeg foutieve saldo’s te zien, en sommige klanten konden niet meer betalen in de winkel. Intussen zouden de problemen van de baan zijn.

Het internetplatform van ING Nederland heeft gisteren zwaar gehaperd. Wie zijn rekeningen raadpleegde kreeg foutieve saldo’s te zien, en sommige klanten konden niet meer betalen in de winkel. Intussen zouden de problemen van de baan zijn. Woensdag ontstond er onrust bij heel wat klanten van ING Nederland, omdat een groot aantal saldo’s dat getoond werd op het internetportaal van de bank, te hoog of te laag lag. Bovendien slaagden sommige klanten er maar niet in om te ‘pinnen’ in de winkel. Al snel regende het klachten op platformen als Facebook en Twitter, en de bank berichtte over een grote storing bij zijn platform voor internetbankieren.

Intussen is nog steeds niet goed geweten wat er juist aan de hand was met dat internetplatform, maar nadat het systeem gisterenavond anderhalf uur werd uitgeschakeld, waren de problemen wel verholpen. In een eerste reactie laat de bank weten dat het niet om een aanval van hackers zou gaan.

Wel zou er een bestand met betaalgegevens verkeerd ingeladen zijn, al wordt dat momenteel verder onderzocht. Alleen mensen die de voorbije dagen geld afgehaald hadden, of online een andere transactie hadden verricht, zouden iets gemerkt hebben van de panne. De problemen raakten gisterenmiddag echter door onduidelijke redenen in een stroomversnelling.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content