IT en businessbehoeften eindelijk op één lijn?

03/10/02 om 00:00 - Bijgewerkt op 02/10/02 om 23:59

Bron: Datanews

Het Israëlisch-Amerikaanse Mercury Interactive belooft deze aloude droom van menig bedrijf gestalte te geven dankzij de integratie van zijn test- en prestatiebeheertools in de suite Business Technology Optimization (BTO).

De nood om technologie en businessbehoeften op elkaar af te stemmen is niet nieuw, maar dringender dan ooit. De IT-sector kreunt onder de crisis en vraagt om een nieuwe markt die wij BTO hebben gedoopt, maar de naam doet er eigenlijk niet veel toe, zegt Moshe Egert, EMEA-president van Mercury Interactive. Het bedrijf wil uitgroeien tot wereldleider op dit nieuwe segment en lanceert daarom deze maand de suite Optane, die een eerste stap is naar een soort van balanced scorecard voor het IT-departement. Naast de belofte om de verschillende tools voor softwaretests, prestatiebeheer en optimalisering van productieapplicaties te integreren, is de suite vooral vernieuwend door zijn executive console. Dit is een soort instrumentenbord bestemd voor zowel IT-managers als departementale managers (marketing, financin, enz.), dat een momentopname geeft van de werking van de applicaties in de onderneming.De console stelt de IT-departementen in staat om te controleren of de technologie echt aan hun behoeften beantwoordt. Wie een investeringsrendement wil berekenen, moet dat eerst kunnen meten, stelt Moshe Egert. Is het geen verkapte bemoeizucht? Het vraagt natuurlijk de nodige transparantie en vertrouwen. Wij denken dan ook dat het product beter zal aanslaan in de Verenigde Staten dan in Europa. Mercury Interactive distantieert zich van gelijkaardige aankondigingen door concurrenten als BMC of IBM De oude manier om systemen te beheren is juist een beletsel om IT-behoeften en functionele behoeften op n lijn te brengen.Om de concurrentie met IBM op de ontluikende BTO-markt aan te gaan, steunt Mercury Interactive op een bevoorrecht partnership met Accenture. Met de gentegreerde suite mikt Mercury hoofdzakelijk op zeer grote ondernemingen, maar de KMOs zullen volgen. Intussen worden de verschillende producten ondersteund en apart gecommercialiseerd via een net van resellers.

Onze partners