It’ers besturen Porsches van op afstand

Ook de Nederlandse it-dienstverlener Info Support gebruikt YouTube als publiciteitskanaal. In korte filmpjes over de kwajongen Max tracht het jonge techneuten warm te maken voor een job als it’er.

Ook de Nederlandse it-dienstverlener Info Support gebruikt YouTube als publiciteitskanaal. In korte filmpjes over de kwajongen Max tracht het jonge techneuten warm te maken voor een job als it’er.

Max die de [tekst van elektronische wegwijzers aanpast], Max die een [brug opent met zijn pda], Max die een [Porsche van op afstand doet vertrekken], … Wat lijkt op typische YouTube-stunts, zoals een tijd terug met de Mentos’jes in cola-filmpjes, blijkt op het einde gewoon reclame te zijn voor het Nederlandse it-dienstenbedrijf Info Support.

Je hoeft geen onderzoeksjournalist te zijn om dat te ontdekken. De url op het einde van elk filmpje ‘itafstuderen.com’ linkt gewoon door naar de website van Info Support. Het bedrijf biedt informaticastudenten een plaats om hun ‘afstudeeropdracht’ (eindwerk) te maken. Dat natuurlijk om naderhand enkelen van hen aan zich te binden.

Twee doelstellingen zullen in elk geval al geslaagd zijn met de filmpjes: de aandacht voor het bedrijf en de ‘cool’-factor bij jongeren. Maar of het bedrijf via spectaculaire kwajongensstreken de juiste profielen in huis zal halen voor zware opdrachten in de financiële sector of bij de overheid is nog zeer de vraag. Tenzij ze er daar mee kunnen lachen wanneer hun it’ers [pc’s overnemen om er schietspelletjes op te spelen]…

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content