'IT moet stoppen met zeuren'

27/05/11 om 09:40 - Bijgewerkt om 09:40

Bron: Datanews

"We beschikken over zoveel data en hebben dus it nodig voor het beheer van al die gegevens," vertelt GSK-ceo Jean Stéphenne. Maar hij vindt dat "it moet stoppen met zeuren. Het moet waarde opleveren voor de business". Jean Stéphenne stuurde zijn cio Daniel Lebeau terug toen die zijn it-budget kwam verdedigen. "Ik ben niet geïnteresseerd in het feit dat één of twee procent van de omzet naar it gaat. Ik wil dat elk project waarde brengt tot de business". "Het is een opportuniteit om twee keer je budget te kunnen presenteren," antwoordde Daniel Lebeau tijdens het Topmanagement-debat bij Agoria. Daar werd voor de derde keer de precaire relatie tussen de ceo en de cio besproken.

'IT moet stoppen met zeuren'

"We beschikken over zoveel data en hebben dus it nodig voor het beheer van al die gegevens," vertelt GSK-ceo Jean Stéphenne. Maar hij vindt dat "it moet stoppen met zeuren. Het moet waarde opleveren voor de business".

Jean Stéphenne stuurde zijn cio Daniel Lebeau terug toen die zijn it-budget kwam verdedigen. "Ik ben niet geïnteresseerd in het feit dat één of twee procent van de omzet naar it gaat. Ik wil dat elk project waarde brengt tot de business". "Het is een opportuniteit om twee keer je budget te kunnen presenteren," antwoordde Daniel Lebeau tijdens het Topmanagement-debat bij Agoria. Daar werd voor de derde keer de precaire relatie tussen de ceo en de cio besproken.

"Er is nog veel werk aan de winkel," vindt Jean Stéphenne. "Ik open mijn pc en het duurt bijna een minuut voor ik mijn e-mail kan raadplegen. Op mijn Blackberry heb ik het meteen. Er wordt dus nog heel veel tijd verloren." Stéphenne was ook ongemeen hard voor SAP. "Mocht ik er niet achter gestaan hebben, dan hadden we het nooit kunnen installeren. GSK heeft wereldwijd in 10 fabrieken verschillende SAP-modules geïmplementeerd. Overal moeten ze opnieuw geïnstalleerd worden." De GSK-topman is echter geen voorstander van het outsourcen van it: "Je moet de kennis in huis houden." Ook Mobistar-topman Benoit Scheen wees erop dat de mobiele operator een snellere 'time to market' nastreeft en dus minder afhankelijk wil zijn van derden als leverancier.

Onze partners