IT-panne verlamt Brussels Airport (update)
Het was vanmorgen lastig vertrekken en aankomen op Brussels Airport vanmorgen. Een panne bij de IT-infrastructuur zorgt er onder meer voor dat er geen info over de gates worden getoond.
De panne loopt al tenminste sinds zeven uur vanmorgen volgens een collega van de redactie van Data News. Hierdoor tonen de infoborden, de app, maar ook de gates zelf geen info over vertrekkende vluchten. Op Twitter zeggen sommige passagiers dat ze hun geland vliegtuig niet kunnen verlaten.
Al even geen gate info op de schermen in @BrusselsAirport. Ook in de app niet. Terugvallen op menselijk contact dan maar 🙂 pic.twitter.com/IFhS8sXklR
— K. Van der Stadt (@kristofvds) 7 november 2016
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
@slk8500 @kristofvds er is een IT-probleem, maar we werken hard om dit asap op te lossen. Blij dat je ondertussen weet waar naartoe.
— Brussels Airport (@BrusselsAirport) 7 november 2016
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
@BrusselsAirport just landed from Milan, stuck in the plane and apparently no bridge to let us leave the aircraft. Any idea on timing?
— Jolan Vereecke (@JolanVereecke) 7 november 2016
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Via de Twitteraccount van Brussels Airport wordt intussen bevestigd dat het om een IT-probleem gaat maar de exacte oorzaak en omvang is niet duidelijk. Wel beginnen er in de luchthaven momenteel lange rijen te ontstaan.
Update 10 uur:
De woordvoerster van Brussels Airport laat aan Data News weten dat de luchthaven in geen geval ‘verlamd’ is. “Enkel de gate affichage is niet accuraat maar er zijn mensen ter plaatse om passagiers naar de juiste gates te begeleiden. De panne heeft ook geen enkele impact op de werking van de luchthaven.”
Het probleem met de infoborden zou in de loop van de voormiddag worden opgelost. Het gaat om een communicatieprobleem tussen twee databases, aldus Brussels Airport.
Update 12 uur:
Volgens Brussels Airport verloopt het aankomen intussen weer vlot
@p_vandeloo Hallo Pieter, voor aankomende reizigers verloopt alles vlot. *CW
— Brussels Airport (@BrusselsAirport) 7 november 2016
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Update 13 uur:
Ook de problemen met de infoborden is volgens de luchthaven intussen verholpen.
@p_vandeloo Hallo Pieter, voor aankomende reizigers verloopt alles vlot. *CW
— Brussels Airport (@BrusselsAirport) 7 november 2016
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier