Jargon it-professionals onduidelijk voor werknemers

26/09/05 om 00:00 - Bijgewerkt op 25/09/05 om 23:59

Bron: Datanews

Ongeveer tweederde van de werknemers in een bedrijf vindt het jargon dat it-professionals gebruiken onduidelijk. Dat blijkt uit onderzoek van Britse consultancybureau Computer People.

Computer People vroeg duizend werknemers naar hun mening over het it-personeel. Doel van het onderzoek is de communicatie tussen non-it'ers en it-professionals te verbeteren. Ongeveer de helft van de ondervraagden zei dat it-professionals een andere taal spreken. 40 procent denkt dat het it-personeel zich niet bewust is van de onduidelijkheid die zij veroorzaken door het gebruik van it-jargon. Het merendeel van de ondervraagden denkt dat het vergelijken van hardware en software met de werking van een auto of wegenkaart het probleem duidelijker kan maken. Een vijfde van de werknemers denkt dat het visualiseren van het probleem door grafieken en stroomdiagrammen een goede oplossing is.

Onze partners