Kantoorsoftware van Google wint baan

02/02/07 om 00:00 - Bijgewerkt op 01/02/07 om 23:59

Bron: Datanews

Yahoo en Microsoft verliezen terrein aan Google met hun online agenda's. Voorts blijken Googles kantoortoepassingen, zoals online e-mail en tekstverwerking, in een behoefte te voorzien.

Yahoo en MSN Calendar leveren marktaandeel in en Google Calendar maakt sinds de lancering in april 2006 forse sprongen vooruit. Dat blijkt uit [gegevens van marktonderzoeker Hitwise]. De onderzoeker publiceerde zijn bevindingen, inclusief statistieken en cijfers op het bedrijfsblog. Uit de meetresultaten blijkt dat Amerikanen de agendadiensten van Yahoo en MSN massaal verlaten en de digitale agenda van Google omarmen.Bij het huidige groeitempo is Google Calendar vóór de tweede helft van 2007 de meest gebruikte internetagenda in Amerika. Dat is relatief aangezien geen van de drie genoemde diensten meer dan 0,005 procent marktaandeel heeft.Uit de Hitwise-cijfers blijkt bovendien dat een fors aantal internetters Google Calendar los gebruiken van andere Google-diensten. Slechts 19 procent van het verkeer aan deze agenda is afkomstig van e-maildienst Gmail en 42 procent van Googles webzoeker. Bij Yahoo is 48 procent van het agendaverkeer afkomstig van zijn maildienst en adresboek. Bij MSN Calendar is 88 procent van het verkeer afkomstig van Hotmail.com.Uit een trendoverzicht blijkt dat niet enkel Google Calendar maar ook tekstverwerker- en spreadsheetdienst Google Docs behoorlijke aandacht van internetgebruikers krijgt. Naar vergelijkbare diensten zoals Zoho.com en 37signals wordt aanzienlijk minder gevraagd.

Onze partners