Klachten over telecomoperatoren swingen weer de pan uit

Hoewel 2007 al een recordaantal klachten over de telecombedrijven telde, zal het aantal bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie dit jaar weer stijgen. Er valt wel een vertraging te ontwaren.

Hoewel 2007 al een recordaantal klachten over de telecombedrijven telde, zal het aantal bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie dit jaar weer stijgen. Er valt wel een vertraging te ontwaren.

Dat staat in De Tijd. Na een daling van het totale aantal klachten in 2000 en 2001, stijgt het cijfer sinds 2002 jaar na jaar. Dat was in 2007 niet anders. “We tekenden vorig jaar ongeveer 22.500 klachten op. Dat was een record”, zegt ombudsman Luc Tuerlinckx in de krant.

Het gaat om een stijging van goed 10 procent tegenover de 20.422 van 2006. Het aantal klachten voor kwaadwillige oproepen nam af in vergelijking met het jaar ervoor, tot zo’n 3.300. Dat wil zeggen dat beduidend meer consumenten de dienst inschakelden om tussenbeide te komen bij een operator: dat cijfer groeide met bijna 15 procent tot 19.200.

Dit jaar houdt de klachtenstijging volgens Tuerlinckx aan. Toch lijkt die wat af te vlakken. “We hebben de groei nog niet berekend, maar schatten wel dat die procentueel lager uitkomt dan in 2007. We gaan naar een situatie waarbij de stijging minder en minder groot wordt, na de enorme groei van de voorbije jaren.” Mogelijk heeft dat, aldus De Tijd, te maken met het feit dat de dienst de voorbije jaren een boom kende door de groeiende bekendheid.

Bron: De Tijd – Belga

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content