Knowledge Plaza slokt HyperWeek op

02/09/13 om 10:28 - Bijgewerkt om 10:28

Bron: Datanews

De Belgische 'enterprise social networking'-specialist Knowledge Plaza heeft zijn Zwitserse sectorgenoot HyperWeek overgenomen voor ruim een half miljoen euro.

Knowledge Plaza slokt HyperWeek op

De Belgische 'enterprise social networking'-specialist Knowledge Plaza heeft zijn Zwitserse sectorgenoot HyperWeek overgenomen voor ruim een half miljoen euro.

Ook HyperWeek heeft een sociaal netwerk gebouwd voor bedrijven, en heeft al enkele grote organisaties in de portfolio, zoals het Montreux Jazz Festival, Omega en Touring Club Suisse (TCS). "Dat en het feit dat we met Knowledge Plaza de Duitse en de Zwitserse markt willen betreden heeft meegespeeld", vertelt oprichter en ceo Antoine Perdaens van Knowledge Plaza.

"Bovendien is HyperWeek ook op technisch niveau een interessante tool. De Zwitsers zijn erg sterk in het integreren van multimediacontent in hun netwerk, en die features kunnen we voortaan ook aanbieden binnen Knowledge Plaza. Deze maand lanceren we versie 3.5 van ons platform, en daar zitten al toepassingen van HyperWeek bij."

Over de overnamesom die Knowledge Plaza op tafel gelegd heeft voor HyperWeek wil Pardaens enkel kwijt dat het om meer dan 500.000 euro gaat. Van de vijf mensen die aan het werk waren bij de Zwitserse start-up, worden er drie weerhouden. Voormalig HyperWeek-ceo Raphaël Briner wordt cfo bij Knowlegde Plaza, dat voortaan 15 mensen op het actief heeft.

Enterprise social networking

Enterprise social networking is één van de grote internettrends dit jaar. Toepassingen zoals Yammer en SocialCast worden alsmaar populairder binnen de bedrijfsomgeving omdat ze een gesmaakte sociale 'touch' geven aan het intranet.

Grote Belgische bedrijven als Telenet, Adecco en Capgemini werken al met een 'interne Facebook', en met Orange, VOO, EDF en de Federale Politie heeft Knowledge Plaza ook al enkele mooie klanten op het actief.

Wil Knowledge Plaza mee profiteren van de 'boom', dan is meer schaalgrootte en een grotere geografische footprint aangewezen, deze demarche moet vooral in dat licht gezien worden. Na de overname zou het geconsolideerde zakencijfer van Knowledge Plaza in 2014 moeten afklokken op ruim 2 miljoen euro.


Onze partners