Laat je niet kisten door spam

Innovatie schuilt soms in kleine, duistere hoekjes – in een kist zoals je wilt. Moderne spammers maken tegenwoordig namelijk reclame voor spotgoedkope… begraafplaatsen.

Innovatie schuilt soms in kleine, duistere hoekjes – in een kist zoals je wilt. Moderne spammers maken tegenwoordig namelijk reclame voor spotgoedkope… begraafplaatsen.

Staat je mailbox dagelijks stijf van de reclame voor blauwe pillen of verzuipt hij in de aanbiedingen voor leningen met rentevoeten die net niet onder nul duiken? Geen paniek dus: er is innovatie op komst! Dat zegt althans anti-virusspecialist Symantec in zijn maandelijks beveiligingsrapport.

Spammers lijken hun salesportfolio graag te diversifiëren en houden zich nu bijvoorbeeld ook bezig met het kopen en verkopen van begraafplaatsen. Die zijn met name in de Verenigde Staten duur aan het worden: gemiddeld bedraagt de prijs voor een begraafplaats er nu zo’n 4.500 dollar waar dat in 1978 nog 200 dollar was. De boodschap in een spammail van een dubieus bedrijf met de bizarre naam Grave Guru – in vrolijke eBay-kleuren dan nog – is duidelijk: ‘Get started today’, en sla nu geld uit begraafplaatsen, want morgen zou het weleens te laat kunnen zijn.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content