Lage advertentieprijzen drukken winst Google

© Reuters

Internetgigant Google heeft zijn winst in het vierde kwartaal flink opgevoerd, maar niet zo sterk als analisten hadden verwacht. Het bedrijf kampte met dalende prijzen voor online-advertenties.

Dat blijkt uit de cijfers die Google zelf presenteert. Het bedrijf boekte een nettowinst van 3,4 miljard dollar (2,5 miljard euro), 17 procent meer dan een jaar eerder. Per aandeel komt dat neer op iets meer dan 12 dollar, waar analisten gemiddeld op 12,25 dollar per aandeel rekenden. De omzet steeg wel sterker dan verwacht tot 16,9 miljard dollar.

Mobiel brengt minder op

Het groeiende internetgebruik via mobiele apparaten als smartphones en tablets vreet al geruime tijd aan de winst van Google. Mobiele reclame levert minder op dan advertenties die op gewone computers worden vertoond. De gemiddelde advertentieprijs daalde in het vierde kwartaal met 11 procent, aldus Google. (Belga/TV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content