Lagerfeld komt met online brand ‘Karl’

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Karl Lagerfeld trapte op woensdagmorgen LeWeb af, het grootste internet-event in Europa. De modekoning had trouwens een mooie primeur meegebracht naar Parijs. Samen met de online winkel Net-A-Porter gaat Lagerfeld een nieuw kledingmerk lanceren, met een collectie die enkel online kan worden gekocht.

Karl Lagerfeld trapte op woensdagmorgen LeWeb af, het grootste internet-event in Europa. De modekoning had trouwens een mooie primeur meegebracht naar Parijs. Samen met de online winkel Net-A-Porter gaat Lagerfeld een nieuw kledingmerk lanceren, met een collectie die enkel online kan worden gekocht.

Lagerfeld begon met een kleine demonstratie van hoe hij de iPad gebruikt om nieuwe sketches en kledingontwerpen te tekenen. Geen doordeweekse LeWeb-kost dus, maar wel een mooie illustratie van hoe technologie – dankzij de komst van smartphones en tablets- steeds meer doordringt in het dagelijkse leven. Overigens passeerde ook een sketch van Steve Jobs de revue.

Het grote nieuws was natuurlijk de aankondiging van ‘Karl’, een nieuw kledingmerk van Lagerfeld met een collectie die enkel online kan worden aangekocht. “In plaats van eerst de fashionpers aan te schrijven en langs de winkels te moeten passeren, gaan we met Karl onmiddellijk tot bij de consument”, vertelde Natalie Massenet van partner Net-A-Porter. “Zo gaat dat vandaag.”

De online shop gaat op 25 januari wereldwijd van start, en het is de eerste keer ooit dat een fashionbrand volledig online gelanceerd wordt. De collectie zou volgens Lagerfeld ‘erg toegankelijk’ worden. Of dat wil zeggen dat de ‘Karl’-kledij ook betaalbaar zal zijn, moet nog blijken.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content