Landbouwkrediet zet CRM in de cloud

27/04/11 om 10:07 - Bijgewerkt om 10:07

Bron: Datanews

De Belgische bank Landbouwkrediet gaat, met de hulp van Oracle-partner iRelate, Oracle CRM On Demand implementeren. Het is de eerste keer dat een Belgische bank voor een crm-pakket van Oracle in SaaS-model kiest.

Landbouwkrediet zet CRM in de cloud

De Belgische bank Landbouwkrediet gaat, met de hulp van Oracle-partner iRelate, Oracle CRM On Demand implementeren. Het is de eerste keer dat een Belgische bank voor een crm-pakket van Oracle in SaaS-model kiest.

Het nieuwe crm-systeem moet de hoeksteen worden van het Agent Relationship Management (ARM) plan, dat Landbouwkrediet een beter inzicht moet geven in de voorkeuren van zijn bestaande of potentiële bankagenten. Met het crm-pakket hoopt de bank "de relatie met zijn agenten te verbeteren, hun rentabiliteit en de eigen commerciële kracht op te drijven, hun professionalisme te vergroten en de distributiekosten te verminderen."

Landbouwkrediet bestudeerde aanvankelijk traditionele crm-oplossingen als Oracle Siebel, Microsoft Dynamics of Selligent. Maar uiteindelijk gaf de bank de voorkeur aan SaaS-modellen: onder meer de lagere en flexibele kosten en de korte implementatieperiode waren belangrijke argumenten. De bank is wel verplicht de klantgegevens in Europa te bewaren. "Enkel Oracle en iRelate konden ons hiervoor een oplossing aanbieden die ook de deadlines die wij ons hadden gesteld respecteerde", zegt Luc Van de Voorde, commercieel directeur van Landbouwkrediet.

In een eerste fase, die nog vóór de zomer moet zijn afgerond, zal iRelate Oracle CRM On Demand implementeren voor de commerciële kaderleden en de marketingteams van Landbouwkrediet. In een latere fase van het project volgen de ondersteunende diensten, zoals de Audit & Inspectie of de logistieke dienst. Financiële details van de overeenkomst werden niet meegedeeld.

Een uitgebreid artikel over de it-aanpak bij Landbouwkrediet leest u in het komende nummer van Data News.

Lees meer over:

Onze partners