Lenovo wil het (verkoops)kanaal heraanleggen

01/03/06 om 00:00 - Bijgewerkt op 28/02/06 om 23:59

Bron: Datanews

De vroegere pc-afdeling van IBM wil de omvang van zijn resellersnetwerk dit jaar verdubbelen in België.

De Chinese pc-bouwer Lenovo wil zijn resellers in ons land verdubbelen tegen eind 2006. In België is er geen sprake van directe verkoop op het internet (à la Dell), hoewel de resellers wel via een "dealer locator" op de website van Lenovo e-commerce-functies kunnen integreren."In 2005 hebben we vooral ons best gedaan om de ex-IBM-klanten gerust te stellen. De huidige prioriteit is om de weg te effenen voor groei door onze naam en onze producten bekender te maken. Vervolgens kunnen we ons verkoopskanaal verbreden en onze ambities in positieve zin herzien," vat Frédéric Raes samen, algemeen directeur van Lenovo Belux.Lenovo heeft de eerste echte computers onder eigen merk gelanceerd in Europa. Het betreft het gamma Lenovo 3000. Daarin zit een dektop, J100 (vanaf 600 euro zonder btw), en een laptop, de C100 (vanaf 810 euro zonder btw). Met die twee nieuwkomers mikt Lenovo op de middelgrote tot heel kleine bedrijven, van minder dan 100 gebruikers. De pc's met het merk Lenovo zijn volgens de bouwer complementair met het merk Think (geërfd van IBM), dat het gamma bij uitstek blijft voor de grote bedrijven en de grootste kmo's.

Onze partners