Lexmark: pan-Europees contract voor managed printservices bij AB InBev

22/02/13 om 09:32 - Bijgewerkt om 09:32

Bron: Datanews

Lexmark, de specialist in afdruk en beheer van documentflows, heeft zopas een overeenkomst gesloten met de Belgische biergigant AB InBev. Het gaat om een MPS-contract (managed printservices) voor 225 vestigingen van de groep in Europa, Rusland en Oekraïne

Lexmark: pan-Europees contract voor managed printservices bij AB InBev

Dit contract met AB InBev heeft een looptijd van 5 jaar en betreft de installatie en het beheer van een uitgebreid park van printers (zwart-wit en kleur) en intelligente MFP's (multifunctionele printers) voor zowel A4- als A3-formaat. Het aantal toestellen werd niet meegedeeld, net zo min als het bedrag van het contract, maar Lexmark verduidelijkt dat de overeenkomst niet minder dan 225 vestigingen van de groep dekt, in de zone Europa, Rusland en Oekraïne. Deze systemen zullen geleidelijk de apparaten van de concurrentie vervangen.

Het contract betreft niet alleen de roll-out van de systemen in de verschillende landen maar ook het proactieve beheer van toner (een alarmsysteem genereert de automatische verzending van een cartridge zodra de capaciteit ervan onder de drempel van 15% duikt), een tellersysteem met reporting per machine en klanttype (kwestie van de printkosten toe te wijzen) en een volgsysteem voor afdruk en voor scanning (zodat een gebruiker in de buitendienst een afdruk kan lanceren op eender welk apparaat). De prijs wordt overigens per toestel berekend, maar houdt ook een prijs per klik in. "Deze is niet gekoppeld aan het volume vermits InBev zijn afdrukvolume wil verminderen. Wij engageren ons trouwens contractueel om de groep te helpen zijn afdrukken te optimaliseren en het volume over 5 jaar te verminderen", stelt Dimitri Teirlinck, business development manager MPS, die eraan toevoegt dat de prijs overal in Europa identiek is.

In de Verenigde Staten onderhouden Lexmark en InBev uitstekende relaties, en dat zal wel geholpen hebben. Toch verheugt Patrick van Ingelgem, sales manager Large Accounts Benelux, zich vooral over de erkenning van het vermogen van Lexmark om een pan-Europese markt te bedienen. Voor Lexmark is AB InBev uiteraard een prestigieuze klant en intussen al de tweede referentie uit de top 10 van de grootste Belgische ondernemingen.

Het contract werd eind december ondertekend. Lexmark is nu al bezig met het beheer van de activa en het change management. #

Onze partners