Lifesize splitst zich af van Logitech
Het Amerikaanse videoconferencingbedrijf splitst zich opnieuw af van Logitech. Om de verzelfstandiging te ondersteunen, haalt het bedrijf meteen 17,5 miljoen dollar durfkapitaal op.
Lifesize is snel een relatief populair platform geworden voor samenwerking via videoconferencing. Lifesize levert hardware in combinatie met een SaaS-oplossing, zodat eindgebruikers met eender wie en waar ter wereld een face-to-face gesprek kunnen opzetten. In 2009 kocht hardwareleverancier Logitech het bedrijf nog voor omgerekend 270 miljoen euro. Op zowat 18 maanden tijd is Lifesize sterk opgeklommen in de zakelijke wereld. Maar nu kondigt Lifesize-ceo en -oprichter Craig Malloy aan dat het bedrijf zichzelf opnieuw losrukt van Logitech.
“Logitech ondersteunde ons wel toen we door een complete make-over van onze productportfolio gingen. Maar toen we bijna rond waren, werd wel duidelijk dat verder groeien en investeren in onze SaaS-oplossing moeilijk ligt in een consumer- en retail hardwarebedrijf”, geeft ceo Craig Malloy zelf aan in een blogbericht.
Om de verzelfstandiging te ondersteunen, kan Lifesize gebruik maken van 17,5 miljoen dollar risicokapitaal van VC’s als Redpoint Ventures, Sutter Hill Ventures en Meritech Capital Partners. Met het extra cash wil Lifesize ook opnieuw rekruteren en verder investeren in onderzoek en ontwikkeling. Twee van de drie investeerders waren trouwens ook bij de oprichting van Lifesize in 2003 betrokken. Logitech blijft wel een aandeel in Lifesize behouden. De spinout is trouwens al afgerond op 28 december, maar werd pas nu bekend gemaakt.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier